Type Pris i DKK

- CVR-nummer: 38174886
Handelsbetingelser
SKYGGEBØRN DATAANSVAR
Skyggebørn behandler personoplysninger for de personer eller virksomheder, som støtter os enten via donationer eller via medlemskab.
Privatlivspolitikken orienterer dig om, hvilke oplysninger, vi behandler og hvordan vi behandler dem. Dette for at sikre en gennemsigtig behandling.
Dine persondata slettes, når de ikke længere er nødvendige, fx hvis du melder dig ud. Dog opbevares oplysninger, der er indberettet til SKAT i 5 år.
Kontaktoplysninger på Skyggebørns dataansvarlige.
Skyggebørn er dataansvarlig, og sikrer at dine oplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. Med den nuværende organisation og database er det et meget begrænset antal i Skyggebørn, der har adgang til alle personoplysninger og informationer herunder fx CPR-numre.
Skyggebørn kan kontaktes, hvis du har spørgsmål – ks@skyggeboern.dk
BEHANDLING AF DATAOPLYSNINGER:
Skyggebørn registrerer følgende persondata for personer og virksomheder:
Navn
Postadresse
E-mailadresse
Indmeldelsesdato
Desuden registreres CPR-nummer, for de personer, der ønsker skattefradrag for deres indbetalinger.
Her indsamler foreningen oplysninger fra
Skyggebørn får oplysningerne fra dig. Hvis du opretter et medlemskab eller en donation på vegne af andre også være for en anden person.
Skyggebørns formål med behandling af dine personoplysninger
Skyggebørn behøver dine oplysninger til
• At kunne kontakte dig til f.eks. udsendelse af nyhedsbrev, indkaldelse til generalforsamling etc.
• opfyldelse af medlemsforpligtigelser, fx registrering af betalinger og opfølgninger på evt. restancer.

SAMTYKKE
Når en person eller virksomhed ønsker at melde sig ind i Skyggebørn eller yde en donation vurderes det, at retsgrundlaget for at indsamle data på person/virksomhed er, at de melder sig ind og dermed laver en aftale med Skyggebørn om at købe medlemskab eller yde en donation samt giver samtykke til at registrere persondata.

Videregivelse af dine personoplysninger.
Skyggebørn videregiver kun persondata ved indberetninger til SKAT, for personer, der ønsker fradrag i skat for deres betalinger.
Persondata sælges ikke til markesføringsvirksomheder.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Persondata skal slettes 5. år efter, at medlemmet har meldt sig ud. Opbevaringsperioden på 5 år er sat efter regler om opbevaring af data indberettet til Skat.
DINE RETTIGHEDER
Du har en række særlige rettigheder efter Persondataforordningen, når Skyggebørn behandler dine persondata:
• Ret til at blive oplyst om behandlingen af data
• Ret til indsigt i egne personoplysninger
• Ret til berigtigelse
• Ret til sletning
• Ret til begrænsning af behandling
• Ret til udlevering af data i almindeligt anvendt format
• Ret til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til Skyggebørn.
Hvis du fx henvender dig for at få slettet dine personoplysninger gennemfører Skyggebørn ændring eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til ansvarlig myndighed, fx Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken.
Skyggebørn forbeholder sig retten til at fortage ændringer i denne privatlivspolitik om nødvendigt.
Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på Skyggebørns hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil du få oplysning om det via Skyggebørns nyhedsbrev.

Før du kan gennemføre en betaling via Skyggebørns hjemmeside, skal du aktivt acceptere nedenstående vilkår og betingelser for medlemskab, donation og betaling.
Det er sikkert og trygt at støtte og melde sig ind i Skyggebørn via vores hjemmeside. Hjemmesiden anvender ePay, så din betaling med kort er certificeret af Nets.
DATA- HVORFOR?
Når du støtter eller indmelder dig opgiver du navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og evt. CPR-nummer. Skyggebørn anvender navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse til vores kommunikation med dig.
CPR-nummeret anvendes alene til at oplyse SKAT om din støtte til Skyggebørn. Støtten er fradragsberettiget op til en vis sum. Oplysningerne om CPR-nummer videregives til SKAT ifbm. indberetning af betaling og benyttelse af mulighed for fradrag.
Personlysninger videregives ikke til tredjepart. De sælges heller ikke til fx markedsføringsvirksomheder og behandles strengt fortroligt jf. persondataforordningen.
Forbrugerrådet betragter det som sikkert at handle online, og forbrugerombudsmanden sidestiller generelt risikoen ved online-handel med risikoen ved al anden handel.
BETALING:
Når du betaler, skal du indtaste dit betalingskorts kortnummer, udløbsdato og trecifrede kontrolkode. Oplysningerne gemmes i fem år i forbindelse med Skyggebørns regnskab.
Betingelser for donationer og indmeldelse
FORTRYDELSESRET
Der er under normale omstændigheder ingen fortrydelsesret på donationer eller indmeldelse.
MOMS
Skyggebørn er ikke momsregistreret og ydelserne er derfor ikke momsbelagte.

Jeg har læst og accepterer webshoppens Vilkår og betingelser *